Af en toe is het goed om met andere ogen te kijken naar de markt, je klant of je eigen organisatie. Vooral in tijden dat we veel horen over de gevolgen van de economische crisis - en weten dat die ook nog niet ten einde is - is het een kunst om uitdagingen en mogelijkheden te blijven zien. Kijken met andere ogen of andere ogen laten kijken kan vernieuwende inzichten opleveren.
Als onderdeel van Stenden Hogeschool maakt Lumius veelvuldig gebruik van de inzet van stagiaires en afstudeerders. Juist jonge mensen kunnen verfrissend kijken. In deze nieuwsbrief kunt u lezen hoe een drietal studenten uit Emmen zich buigt over de winkelstraat van de toekomst. Zijn er dan nog winkels? Wat is de invloed van internet op de toekomst van het winkelen? Wordt winkelen vooral fun en beleving? En wat betekent dat dan specifiek voor Emmen-Noord?
In het verleden hebben studenten meegewerkt aan het vinden van de juiste beeldvorming van enkele wijken in Emmen. En met welke slogan geeft je dit dan weer? Een zoektocht waarbij je veel verschillende ogen laat kijken en luisteren naar wat er gezegd wordt. Maar ook het nadenken over de rol van social media betekent voor organisaties dat je met andere ogen wilt kijken naar marktmogelijkheden. Wat kan ik daar nu praktisch mee? Of je bedrijf laten certificeren: je laat externe ogen meekijken in de keuken om te zien of je processen voldoende kwaliteit borgen. Belangrijk en spannend, waarbij een goede voorbereiding is vereist.

Met vriendelijke groeten,
Marjolanda Hendriksen
Teamleider Organisatieontwikkeling
Gehele nieuwsbrief lezen? Klik hier
Of ga direct naar de onderwerpen:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten