Van de tien grootste restaurantketens in Nederland is La Place de duurzaamste.
Consumentenplatform Rank a Brand geeft de versketen de score ‘goed op
weg.’ Bij de meeste fastfoodketens valt nog veel te vergroenen. La Place
wint ter aanmoediging de ‘Rank a Brand Award 2013.’ Met een
energielabel B is de keten relatief groen. Zo krijgt de klant er
biologische zuivel en fairtrade koffie.
Maar er zijn ook verbeterpunten, zoals het verminderen van de CO2-uitstoot, voedselverspilling en afvalverwerking. Geen van de tien grootste restaurantketens verdient volgens Rank a Brand de hoogste score. Subway, McDonalds, Burger King en van der Valk volgen op gepaste afstand met een D-label, dat het platform beschrijft als “eerste mijlpalen bereikt, moet beter.”
Maar er zijn ook verbeterpunten, zoals het verminderen van de CO2-uitstoot, voedselverspilling en afvalverwerking. Geen van de tien grootste restaurantketens verdient volgens Rank a Brand de hoogste score. Subway, McDonalds, Burger King en van der Valk volgen op gepaste afstand met een D-label, dat het platform beschrijft als “eerste mijlpalen bereikt, moet beter.”

Geen opmerkingen:
Een reactie posten