dinsdag 26 januari 2010

Verdel over de campagne van Obama



Gisteravond was er een bijzondere bijeenkomst in Stenden hogeschool Leeuwarden. Kirsten Verdel, lid van het campagne- team van Obama heeft een bruisende lezing gegeven vol energie en passie. En dat waren ook de kernwoorden van het succes. Haar persoonlijke succes en het succes van de campagne. Een lezing die niet alleen interessant was voor politieke campagnes. De directe benadering van klanten, het opbouwen van netwerken en een zorgvuldige keuze via welke media die te bereiken slaagt vooral wanneer dat ook gepaard gaat met voldoende passie. En dat ervaar ik ook bij het ISM. Ik vond het een fantastische avond. Wiebe Goodijk


Kirsten Verdel (1978) is media- en campagnestrateeg en bestuurskundige. Ze werkte mee aan de campagne van Barack Obama in het landelijk campage-team. Ze hield zich ondermeer bezig met rapid response. Heel snel reageren op nieuws dat over Obama via andere kanalen in het nieuws kwam. Vooral ook de effecten van deze snelle response zijn groot. Wie meer wil lezen: Verdel heeft een boek geschreven met de titel "van Rotterdam naar het Witte huis". Een verhaal over campagne voeren tot je er bij neervalt.

Geen opmerkingen: